IV Edició Tast del Record

Un vegada més, durant el mes de maig, acudim emocionats a la nostra trobada anual amb els fogons de l’Espai Cuina del Campus de l’Alimentació de Torribera a la Universitat de Barcelona i que es consolida ja, com la IV Edició del Tast del Record.

Una trobada que, d'altra banda, cap dels nostres entranyables cuinersvol perdre's i per la qual s'han preparat minuciosament de la mà de la Dra. Carme Pous, directora mèdica de Ajudam, qui els guia en aquest taller de reminiscència que utilitza els aliments i la gastronomia com a fil conductor per evocar records.

El Tast del Record esdevé un dels set programes que integren el PROGRAMA PREDEGENT, un programa interdisciplinari d'estimulació cognitiva desenvolupat per Ajudam i que està adreçat a pacients diagnosticats de deteriorament cognitiu lleu-moderat, així com als seus cuidadors, amb la finalitat de millorar la seva qualitat de vida i alentir els efecte devastadors de la malaltia.

Durant els darrers 10 anys, l'equip professional d’ Ajudam hem aconseguit consolidar una metodologia pròpia de treball, amb molt bons resultats, centrada en la història natural de les persones i en les seves capacitats-

.

En aquest sentit, la Dra. Carme Pous ens assenyala que, els aliments també juguen un paper rellevant en la història natural de les persones:  moments de necessitat, moments importants de les nostres vides, festes, tradicions, celebracions familiars…tot això es recorda sempre  al voltant   d’una taula.

En relació a aquest concepte, el Taller del Tast del Record converteix la cuina en una eina fonamental per despertar la nostra memòria, experimentar, crear, compartir, evocar records i establir nexes d'unió entre passat i present. L'activitat rememora les vivències pròpies i les arrels dels participants en relació als seus hàbits alimentaris i la seva experiencia vital.

Fins a arribar als fogons del Campus de l’Alimentació, els participants del Tast del Record han treballat durant sis setmanes hàbits d'alimentació saludable, cercat receptes de la seva infància, fotos, ingredients …. I, ara, els arriba el moment de posar en pràctica tot aquest treball previ, de deixar-se portar en aquest viatge d'aromes, sabors, sensacions… Al costat d'ells, dos guies excepcionals per acompanyar-los en aquest camí, el Professor Xavier Torrado, responsable de l’Espai Cuina del Campus de l’Alimentació. i la Dra. Carme Pous de Assoc Ajudam. El resultat no pot ser més satisfactori.